Ahad, 17 Oktober 2010

siapa aku

Siapa aku?..

aku adalah manusia biasa
asalnya daripada tanah jua
apa tujuan aku berada?
menyambung tugas di maya pada

siapa aku?..
aku adalah hamba Allah Yang Maha Satu
aku mempunyai perjuangan yang jitu
menegakkan islam itulah hasratku
untuk kembali kepada yang satu

siapa aku?..
aku adalah abdullah
tugasku abdi kepadaNya
sepenuh hati ikhlas jiwa
supaya kembali membawa pahala

siapa aku?..
aku adalah pewaris syurga
Jannatul Firdaus sedia terbuka
solatku setiap masa
perjuanganku tidak sia-sia

siapa aku?..
daripada mana aku?..
ke manakah aku?..
akan kembali kepada yang satu

Inna lillahi wainna ilaihi rajiun..
tamatlah usia hidupku


jah bt awang hamat
setapak,kuala lumpur
mei,1998.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Software Pencetus Revolusi Abad Ini!!!Dapatkan sekarang..

 

hujan renyai-renyai Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger